fredag 14 februari 2014

EN SVART-LILA GRATTIS-TAG

Jag valde att göra en favorit i repris, men med andra färger: svart och lila...

Jag har stansat ut ett stort kugghjul och fickur i kartong, med hjälp av Tim Holtz stansmall Pocket watch frame och Gadget gears. Jag har stämplat den fina stämpeln "Detta är din dag" i den, för att på ett smidigt sätt få in ett budskap :-).


Jag har använt mig av en gammal boksida och wellpapp för att få till en gruffig struktur. Jag har målat med vit distress paint längs kanterna och sedan dragit på med svart stämpeldynefärg över de förhöjda partierna.


Jag har sprayat både rosen (nedan) och spetsen (ovan) med dusty concord reinker-spray, som jag blandat ihop själv. Rosen var mintgrön från början och spetsen var helt vit.


Jag har stansat ut siffrorna 3 och 0 med hjälp av Sizzix/Tim Holtz stora stansmall Vintage Market. Etiketten, som du ser under siffrorna, har jag stansat ut med mini labels set (Tim Holtz/Sizzix). Jag har haft tjock wellpapp för att få lite struktur på det hela. Jag har färgat in etiketten med svart stämpeldyna längs kanterna, för att få den att träda fram bättre från bakgrunden.
I bakgrunden, ser du också ett s k bivaxnät i svart papper. Jag har stansat ut det med en tunn stansmall (honeycomb frame) från Cheery Lynn.



Jag har använt mig av öljetter (eyelets) med "vid krage" och två olika snören för att knyta ihop det svart-lila temat :-). Det är lätt som en plätt att klämma ihop öljetterna med en Crop-A-Dile från We R Memory Keepers.
För att få lite mer liv i tagen, har jag limmat fast rosor i olika lila nyanser. Jag har använt min limpistol för att limma fast dem ordentligt. När du väl gett en limpistol chansen att bli din bästa pysselkompis, kan det vara bra att köpa på sig ett gäng limstavar...

Inga kommentarer: