torsdag 27 februari 2014

JAG ÄLSKAR FÄRGER!

Ja, det gör jag faktiskt.
Och dessa färger har gjort mig beroende tror jag.



Började denna LO med att måla gesso i botten. Men gjorde detta ganska slarvigt. Därför är färgerna i lite olika nyanser.


La stenciler och smetade på textur pasta och sen sprayade jag hela LOn med dylusions sprayer.
Lät färgerna rinna ihop lite.
Har ju en favorit stansmall.Honeycomb från Cheery Lynn. Den utstansade biten hamnade bakom fotot.
De bitar som var i hamnade här och blev gula.


Fick en blomma av en kompis. Den var vit. Men jag ville ha mer färger. Så jag målade om den.
Lite washi tejp gör susen.


Stencilen med olika mått på är från Tim Holtz. Älskar hans nya stenciler.
Lite häftigt när man lägger stencilen på den sprayade ytan och sprayar på med vatten och torkar bort det igen. Då blir det en omvänd effekt på färgerna. Gillart!
Fick även en utstansad swirl av min kompis. Den målades också om. 


Fint!


Runt fotot har jag målat lite gesso. Det blev ju jätte fint!

Tack för titten!

/Madde

Inga kommentarer: