måndag 12 september 2011

Nyklippt

Det var ett tag sedan just dessa bilder togs. Bilderna har jag tagit med min Iphone och jag är imponerad av vilken kvalitet bilderna har, just dessa är förstås lite suddiga men jag har framkallat fler som är riktigt bra. När jag skulle scrappa just dessa bilderna började jag med pappret först. Mönsterpappret är ur en paper stack från DCWV - Heavyweight Vintage. En sådan här paper stack innehåller 48 stycken mönsterpapper och kostar bara 199 kronor, det är mycket papper för pengarna.


Jag valde att lyfta fram det lila ur klänningen som min lilla tjej har på sig. Jag arbetade in Distressfärgerna Milled Lavender och Dusty Concorde på mönsterpappret. Jag har också stämplat med dessa distressfärger och stämplarna jag använt är Tim Holtz ur Stampers anonymous. 


Jag gillar den här diesen från Tim Holtz och till dessa mönstrade papper tyckte jag den passade extra bra. Buren dekorerade jag med lite blomster, lila och vita cherry blossoms samt en liten lila blomsterkvist.


Titeln är ett alfabete från Quickutz, Chocolate. Du hittar ett liknande i butiken som heter Bouquet




Du missar väl inte veckotävlingen












1 kommentar:

NHL sa...

Fint och fräscht! .-) Blir verkligen sugen på paper stacket!