torsdag 17 maj 2018

GRÖNT GRATTIS


Hej!

I dag vill jag visa er ett kort som går väldigt snabbt att göra.
Jag började med ett lite kraftigare vitt papper.
Jag la den på en hård yta och satte washitejp i kanterna så det blev en ram.
Jag la sedan på en stencil som jag tycker om.
Sedan använde jag olika nyanser av gröna distresser och gnuggade med ett verktyg ut färgen så den färgade pappret.
När jag sedan tog bort stencilen hade jag ett fint och unikt mönstrat papper.
Jag stämplade texten direkt på den nu mönstrade pappret.
Jag strödde ett grönt embossingpulver som jag värmde tills det smälte.
Kortets kanter fick lite brun färg på sig.
Ett grönt enfärgat papper fick bli en uppbyggnad som passade fint.
Sen limmades allt på min kortbas som var av lite kraftigare papper.


Hoppas ni finner inspiration!

//Madde

Inga kommentarer: