lördag 25 november 2017

DISTRESSPRODUKTER - affirmation - konstjournal

Jag fortsätter min resa bland olika distresstekniker.

Denna gång har jag liftat Bella Rose Creatives finfina konstjournalsida :).


Min tanke är att jag ska göra en affirmationsbok för mig själv, om mitt liv och mina tankar kring det :).
Jag har penslat in lila och blå distress oxide ink genom en schablon (Ringer) från Tim Holtz.

Jag har också "stämplat" och skvätt med både vit och svart akvarellfärg (Distress paint - Tim Holtz) med hjälp av ett gammalt kreditkort och en solfjäderpensel.


Jag har gjort egna stickers med hjälp av ett ordbehandlingsprogram, en färglaserskrivare och lite papper... Jag har gjort dem svartvita åt båda hållen... Det vill säga svart på vit botten och vit på svart botten, för att kunna välja.

Fördelen med att ha svart text mot vit botten är ju att jag kan färga in bakgrunden i vilken färg jag vill - med t ex distress ink :). 

Jag har även stansat ut en svart fjäril - med en av Tim Holtz/Sizzix fjärils-stansmallar (Detailed butterfly set).

Jag ser nu att jag glömde sätta dit lite texturpluppar med t ex Pearl pen/Liquid pearls/Nuvo Crystal drops eller liknande. Jag antar att det handlade om torktiden... Jag vill ju gärna låta alstet ligga för sig själv, till nästa dag, för att de inte ska riskera att smetas ut när jag oförsiktigt stökar i pysselrummet :).

Inga kommentarer: