lördag 21 oktober 2017

HALLOWEENKORT I GRÅSKALA

Snart är det Halloween och jag vill passa på att göra så många kort som möjligt, inför denna underbara högtid :). Här är ett specialvikt kort med halloweentema. Kortvikningen kallas för Upright Z-fold card (lodrätt z-vikt kort). 


Jag har maskat ihop tre stämplingsmotiv från Tim Holtz/Stampers Anonymous stämpelset Monstrous.
Jag lät motiven vara vita, efter att jag hade färgat in bakgrunden med Pumice stone och Hickory smoke Distress Ink och några halloweenrelaterade schabloner från Tim Holtz. Jag änvänder mig av rundpenslar för att jobba in färgen.
För att öka intensiteten mellan det vita och det gråa, har jag även stämplat med en splattstämpel från Tim Holtz/Stampers Anonymous. Stämpeln finns i setet Haunted House.

 



Det finns några härliga schabloner med halloweentema, som Tim Holtz/Stampers Anonymous har gjort... Man kan givetvis kombinera dessa med några av de andra schablonerna som Timpan har gjort :): Batground, Halloween, Halloween Script, Mini 17, Mini 26, Shatter



 

  
 

Jag har limmat fast några utstansade spindelväv (Memory Box - Haunted webs) bakom kortets framstycke, bara för att bryta av det gråa mot det svarta.
Jag har även lyckats nyttja en schablon/stencil med en spindel, för att "stämpla" dit den, med hjälp av svart stämpelfärg och en rundpensel :).


Kortets topp är utstansad med den underbara Graveyard-stansmallen från Tim Holtz/Sizzix. Det är en s k bigz-stansmall, som kan ta sig igenom både papper, mossgummi, wellpapp och t ex filt och tyg.

Inga kommentarer: