torsdag 19 oktober 2017

ATC MIXED MEDIA


Hej!

Jag har provat på ett göra ATC. Artist Trading Cards. Jag älskart!
Liten yta att testa nya tekniker på! Plus att om man gör många så kan man byta med andra.



Jag började med ett hårt A4 papper.
Jag målade på ett lager med gesso så hela pappret blev täckt.
Senad gick jag lös med sprayfärger och stenciler.
Hittade några passande bakgrundsstämplar som dyker upp på flera ställen.
När jag var nöjd med pappret så delade jag upp det. 3 1/2" x  2 1/2" i storlek.
De spillbitar som blev över använde jag till att bygga upp mina kort. Jag rev små bitar från en gammal bok o la till högen. Jag använde lite ostduk också för att få lite extra struktur. En liten avriven bit av washitejp fick också plats.
En liten textrad och en bling, sen var det klart!
Redo att bli utbytt mot en annans inspirerande kort!


Denna gång blev det 8 st.
Hoppas ni finner inspiration!

//Madde

Inga kommentarer: