lördag 31 oktober 2015

STAFFLIKORT MED HÄRLIG FÅGEL - BIRD CRAZY FRÅN TIM HOLTZ

Jag gjorde ytterligare ett grattiskort när jag ändå höll på med Tim Holtz fågelstämplar. Jag fick ju en utstansad kvadrat av det egengjorda mönsterpapperet, som ni kanske kommer ihåg... 


OM man har ett "helt" mönsterpapper - med så pass stora figurer - är risken att papperet tar över och döljer motivet. Därför tänkte jag att det kunde vara käckt att nyttja den utstansade kvadraten på ett annat kort istället :).
För att testa något nytt, provade jag att biga papperet lite här och där - för att skapa ett rutmönster... Jag har dragit på med svart stämpelfärg - med hjälp av en liten bit kökssvamp - för att få en sotig look samt framhäva linjerna lite mer.



Så här ser stafflikortet ut, när det är uppfällt.



Jag har använt mig av följande saker: 

Bird Crazy cms212

Crazy things 



Crazy thoughts 



Spectrum noir Aqua markers 

Bigbrädor

Martha Stewart - scoring board


Scor-Pal

Inga kommentarer: