lördag 24 oktober 2015

KOLLAGESTÄMPLAT DISTRESSHJÄRTA

Det är roligt att prova på olika stämplingstekniker. Den här gången har jag jobbat med en "gammal goding". Jag kallar tekniken för Kollagestämplat distresshjärta. (Det kan ju lika gärna vara en annan form,  men just nu är det ett hjärta :).)

Det var något jag lärde mig av Lisa, som gjorde finfina alster åt Inkido. 



Jag har använt mig av stämplar från flera olika svenska företag, bl a Inkido, Gummiapan, Magnolia och Reprint.

INKIDO: fjärilar (tre olika storlekar),
GUMMIAPAN: bivaxnät (sliten bikaka), kugghjul 3, ringar, mycket splat
MAGNOLIA: love-text
REPRINT: stjärna (om136a)

Ordet love har jag stansat ut ur vit skumgummi (mossgummi) - med en stansmall från Lawn Fawn.



Hjärtformen har jag stansat ut med en stansmall från Spellbinders (classic heart). Det finns även fina hjärt-former från t ex Memory Box (glorious hearts, cherub hearts) och CreaLies (no. 29).


Inga kommentarer: