måndag 6 oktober 2014

STEAMPUNKINSPIRERAD LAYOUT OM EN TÅGRESA

En av utmaningarna, på höstens Lilja-scrapträff, var att göra något med steampunktema. Jag, som hade varit på Anten-Gräfsnäsresa med ett riktigt gammalt härligt ånglok, hade gjort ett fotokollage av som passade detta ändamål helt perfekt :-).


Jag har dekorerat med utstansade kugghjul, diverse metalldekorationer, pilar o s v... Jag har stansat ut dem ur både akvarellpapper, vanligt papper och mossgummi.
cogs - xcut
deluxe gear set - Memory Box
antique gear set - Memory Box


Jag har stökat ned en bit wellpapp med olikfärgade sprayfärger. Wellpappen sög åt sig mycket av vätskan, så det tog lång tid att få det torrt. Nedan ser du också en liten filmrulleremsa, som Tim Holtz har i sin kollektion.

Nere i hörnet (i bilden ovan), ser du också att jag stansat ut ett staket från Tim Holtz (on the fence), samt färgat in vit spets med stainflaskor...

De utstansade kugghjulen är infärgade med olika nyanser av distress ink. Jag har använt mig av olika stansmallar, för att få fram formerna.


Jag har dekorerat med en pil (tim holtz - artful arrows), metallhörn, uggla, fjäril samt stansat ut ordet STEAM i brunt mossgummi med hjälp av ett fina alfabets-stansmallar från Die-Versions (Downhill).
Du ser också ett halvt, lite större kugghjul, som jag stansat ut med Sizzix pojktema-stansmall... All about a boy.


Den, lite större pilen (Tim Holtz - Here & there), har fått ordet Anten skrivet på sig, med hjälp av svart-vita stickers från Tim Holtz.

1 kommentar:

Anonym sa...

Så himla läckert