torsdag 31 juli 2014

ROS

I dag visar jag en LO med en av rosorna i min trädgård. 
Det hade nyss regnat och sedan tittade solen fram och gjorde att fotot blev så bra.
Jag gillar att fota växter och djur.
Och självklart medlemmarna i min familj.



Började med att på den gröna cardstocken måla lite slarvigt med gesso. 

Skvätte på några olika nyanser av dylusions och sprayade rikligt med vatten och lät färgerna rinna ihop.

Snygga papper i flera lager, som jag skrapat kanterna på och dragit med distress.
 Blommorna var från början vanliga vita blommor. Jag stämplade på lite text och gnuggade på lite distress.
För att få lite volym på blommorna, använde jag vanlig gasbinda. 
Klippte i mindre bitar och liksom fransade upp dom lite och pillade in under blommorna.


Stämplade med en datumstämpel, men tog bort datumet och sparade årtalet.


Hoppas att ni finner inspiration i min LO.
//Madde

Inga kommentarer: