lördag 5 juli 2014

FRAMSIDAN TILL EN MIXED MEDIAINSPIRERAD PROJECT LIFE-BOK

Det här är framsidan till min lilla project life-bok...
Den handlar om livet just nu...


Jag har gått "all in" med kladd och klet...
Jag har jobbat in vit gesso med olika stenciler.
Jag har också använt mig av spillbitar och washi tape för att få till en halvrörig bakgrund.
Etiketterna (tagsen) hjälper till att skapa intresse..., tillsammans med de utstansade cirklarna och stjärnorna.


Ordet MINNEN, som du hittar i höger nederhörn (och även i vänster överhörn), kommer från ett set med massor av ord ... (ministämplar 2 v744)


Jag har slaktat ett uppstämplat motiv, för att få loss ordet LIVET och uttrycket JUST NU. Stämpeln finns i ett set med en annan stämpel, som lämpar sig som fyllnadskort till Project Life-upplägg. (småkort v766). Just nu-uttrycket hittar du i kit som heter just, just nu (v670):-).


Stämpelmotiven är käcka på så sätt, att man kan "slakta" dem, för att få loss - t ex den prickiga ramen, diverse ord m m :-).

Inga kommentarer: