fredag 10 maj 2013

MIXED MEDIA-SMASH

Det här gör mig glad, är temat för denna vecka.

Det finns massor av saker som gör mig glad, som bl a (brittisk) humor, musik (80-tal, soul, hip hop, funk, synt, m m), katter (att få klappa en katt gör mig löjligt lycklig), nya idéer (som jag vill sätta tänderna i direkt), komplimanger och äkta möten med andra människor (där man uppskattar varandra för varandras egenskaper och intressen i livet).

Detta upplägg är freestylat - d v s oplanerat... Jag har först sprayat med svart spray (black soot (timpans), eller black marble (dylusions)) över min hemmagjorda block talk-stencil, som egentligen är en restprodukt efter utstansade bokstäver :-).



Sen har jag använt en silhouett-stencil för att spraya med turkosblå färg (tim holtz peacock feathers) i öppningen. Jag har därefter sprayat med vit spray på själva figuren, för att ge henne en fräck "klänning". Dylusions har en vit spray som funkar fint, tycker jag.

Därefter har jag sprayat med guldspray över väl valda delar på papperet. Jag har haft en stencil med små rutor till hjälp. Testa gärna tile texture-stencilen från Crafter's workshop.



Jag har också sprayat med en annan nyans av turkosblått över en annan hemmagjord kugghjulsstencil - restprodukt av timpans stansmall gadget gears.

Jag hade en bit skräppapper på bordet, så jag beslutade mig för att limma fast det, bara som det var. Jag limmade även fast ett försök till att göra egen dymo"tejp"core'dinations-papper med uttrycket aaah.



Siffrorna 123 på gammalt bokpapper är också en restprodukt, från samma stora stansmall som ovan (block talk). Jag har doodlat lite slarvigt runt siffrorna, för att få dem att poppa upp lite bättre från bakgrunden.

Och eftersom jag satt fast röda bitar washi tape, kände jag för att stansa fram mina glädjeämnen-ord med röd plast med dymomaskinen :-).

Inga kommentarer: