fredag 19 april 2013

TITTSKÅPSBOK MED RESETEMA

Jag påbörjade arbetet med denna steampunk-bok för ett tag sen, och hade redan då lust att göra den till ett tittskåpsbok-alster.

Är du redo för en kugghjulsbomb?


Och så fick jag provat på att göra något med dragspelspapperet också (honeycomb paper).
Timpans härliga luftballong (från setet Remnants) finns under som mall.
Jag har klätt bokens insida med remsor av gamla boksidor.


Bokens insida har fått en dragspelsram, som jag klätt med uppstämplade washi tape-remsor (prima).
Jag har också tagit fasta på några ord från Primas små stämpelset med ord (Zephyr 1 och Zephyr 2).
Jag har bigat papperena med Martha Stewarts bigbräda (scoring board). Hon har två olika, en liten för resor och en stor för hemmabruk :-). Det fina med Marthas brädor är de båda ger möjligheten att vika till egna kuvert :-).


Kugghjulen (Tim Holtz/Sizzix gadget gears och mini gears) sitter i dragspelsfunktionen. Jag har målat dem med svart akrylfärg och sedan bättrat på effekten med s k ferrofärg från Viva Decor. De är fastlimmade med limpistol.
Klockan i bakgrunden finns på ett papper från Prima (Engraver collection). Kolla in hela serien, för den är helt fantastisk!
Det lilla brevet som sticker upp på snedden är uppstämplat med Primas stämpel, från setet Welcome to Paris (det lilla kitet, det finns också ett lite större stämpelkit, med samma brev - fast modell större).

Inga kommentarer: