fredag 19 april 2013

ETT STORT MIXED MEDIA-ALSTER

Jag kände för att gå all in med kladd och klet med detta projekt. Speciellt när jag fick några av de nya akrylfärgerna (distress paint) från Timpan i handen. Du hittar dem hos Scrapbruket.

Jag tog ett stort avlångt papper som jag duttade dit distress paint på - fläckvis. Sedan sprayade jag vatten på papperet - så att färgerna skulle blanda sig. Jag torkade allt med embossingfönen (heat it craft tool), och det tog sin tid, då det var väldigt mycket vatten på papperet. Jag fortsatte med en stencil, som jag sprayade med pumice stone-spray från Tim Holtz (reinker + vatten i en sprayflaska).


Här har jag fortsatt stämpla med en hönsnätstämpel.


Och här har jag dragit på acrylic modeling paste över en tegelväggsstencil samt fortsatt stämpla med diverse stämplar. Jag torkade pastan med embossingfönen, för att ge den lite bubblor.


Nu åkte kugghjulen fram. Jag tog vara på de dekorationer jag hade med mig på Stockholms scrap- och pärl-event.


Jag stämplade upp den senaste (i min samling) prima doll-stämpeln, och valde att använda mig av de söl- och kletpapper jag hade bredvid, för att ge henne en one of a kind-klänning :-). Just den här tjejens klänning lämpar sig väl för att fortsätta pynta klänningen med t ex spets, tyll eller virkat band :-).


Jag stämplade en textstämpel med ljus färg över hela hennes kropp, för att ge lite struktur.
Jag dekorerade också embossingpastan (tegelväggsmönstret) med inka golds guldskimmerpasta.

Sen stämplade jag med Vildas fina banner-stämplar på gult papper och limmade fast på papperet. Eftersom jag har Paris i huvudet, fick även hon ha det. Jag tog dock bort det sen, då jag inte kände för att göra detta till en Paris-layout, utan en "Colour my world-layout".
Jag har stämplat med en La Blanche-stämpel över den vita tegelväggen.


Jag hittade också en stämpeln som säger paint, och den stämplade jag dit, mitt i bakgrunden.


Det blåa i kugghjulet är slarvigt ditmålat med distress paint-flaskan. Du ser också att det svarta kugghjulet egentligen är rosa i botten... Jag har målat den med svart akrylfärg, för att visa på att man kan ändra färgen på sina dekorationer med akrylfärg. Easy peasy :-).

Inga kommentarer: