onsdag 10 oktober 2012

Ett kort till en vän

Till dagens kort har jag använt mig av mönsterpapper från Primas kollektion Zephyr, -Parfait, mönsterpapper från Kaisercraft, Magnolia grove kollektion samt papper från Fabscraps, Victorias sister. För er som gillar den romantiska stilen rekommenderar jag verkligen Kaisercrafts kollektion.
Så här ser den ut:


Så här blev mitt kort:



Jag klippte ut den söta flickan klippte jag ut från ett av mönsterpapprena från Fabscraps. Jag satte fast henne med 3D kuddar och la sedan ett lager Glossy accent över flickans klänning, skor och rosett.


Jag skar ut små löv med hjälp av Tim Holtz dies sizzix strip dies "Autumn Gatherings". Ni hittar den HÄR. För att skapa lite lyster på kortet la jag ett lager stickles på alla löven.
Blommorna hittar ni HÄR.


HÄR hittar ni fjärilen.


Detta kort sorteras nu in i lådan bland mina vän-kort.

Må så gott!


Inga kommentarer: