onsdag 18 juli 2012

Ett grattis kort med en fjäril

I dag bjuder jag på ett kort med en vacker fjäril.


Kortets bas är ett gult CoreDination papper, med härlig ruffig yta. Detta kort har jag gjort genom att bygga upp kortet lager på lager med mönsterpapper och CoreDination papper och 3D kuddar. Jag har chalkat alla sidor med min Distress Ink dyna. Bakom fjärilen syns en stor hörn swirl med blad och blommor som jag har stämplat på det gula mönsterpappret. Stämpeln kommer från ett clearstamp set "My paper world". Detta sett har två STORA hörn swirls och några små, ni hittar dem HÄR.


Fina eller hur!


Den härliga vintage fjärilen med text och blombakgrund är en stämpel från Papermania "Urban stamp".
Jag stämplade den på vitt stämpelpapper och färglade den sedan med mina Distress Markers. Bakgrunden färglade jag med mina Distress stain flaskor.


Det gula mönsterpappret är ett 6X6" papper från "Christy Tomlinson "She art". Blommorna har jag stansat ut med en Tim Holtz dies, paper rosette. 

Allt material hittar ni i BUTIKEN.

Må så gott!


Inga kommentarer: