fredag 4 maj 2012

ELEGANT KORT

Lady Jude heter kvinnan. Det är en stämpel från KaiserCraft. Jag tyckte att hon var så fin så jag var bara tvungen att få henne till min stämpelsamling :-).



Jag har stämplat hennes klänning på ett papper som jag sedan tidigare hade färglagt med perfect pearls-pulver i vatten och någon annan färg. Jag tyckte dock att klänningen blev för blek, så jag färgade över alltihop med Distress stainflaskan Fired Brick.




Jag har embossat den fina damaskstämpeln (wall paper) från Tim Holtz i svart. Därefter har jag jobbat in bakgrunden med samma stainflaska som ovan. Därefter har jag stansat ut en ramform med Spellbinders labels twenty-five (25)-form. Innerformen har jag använt till ett annat projekt :-).


För att verkligen få fram formens skönhet, har jag ritat med svart penna innanför stansmallen.




Jag har också fått användning av små dekorationsstämplar, både från Papermania och My Minds Eye.







Inga kommentarer: