måndag 17 oktober 2011

Två sötnosar

Idag blir det en layout som inspiration. Fotot är taget när vi besökte McDonalds och jag har tagit det med kameran i Iphone. Jag förvånas över hur god kvalitén är på bilderna efter framkallning.


Det mönstrade pappret kommer från DCVW paper stack "The Vintage Collage Stack". En paper stack proppad med mönstrade papper, 48 stycken mönstrade papper. Jag har skurit med kniv runt blommornas kronblad och lagt dom över fotot så att blommorna kan få framträda i all sin prakt. Kanterna på det mönstrade pappret har jag färgat in med distressfärg Dusty Concorde. Jag har också stämplat med med Tim Holtz stämplar. Titeln har jag stansat ut med alfabetet Vintage Market. På det mönstrade pappret från samma serie som jag använt som fotomatta har jag stansat en bård med den söta bårdstansen Doily Lace från Martha Stewart



Ha en underbar vecka! 






Inga kommentarer: