lördag 20 januari 2018

KOLLAGESTÄMPLING OCH POLAROIDFOTO MED KAFFETEMA

Ända sedan jag tog det här fotot, för något år sedan, har jag längtat efter att få göra ett scrappat alster med det :). Och nu, när jag är i kollagesstämplingstagen, vill jag testa en massa olika stämplar för att skapa en ny slags helhet.
Den här gången har jag stämplat i papperets två hörn, för att skapa en intressant look.

På detta alster har jag använt stämplar som jag har i mina gömmor, vilket innebär att jag inte kan länka till exakt samma varor hos Scrapbruket, men kanske finns det något som kan likna det jag har använt :).
ord - today, perfect day, memo, runs on coffee, #coffeebreak, but first COFFEE, diverse ord (49 & market)
bivaxnät - 49 & marketcrealies
kantstök magenta
prickig stjärna - 
kaffekopp - (kaffekanna - 7gypsies)
splattcirklar bobunnycreative expressions
stygncirkel - 49 & market
klocka 49 & market
prickar crealies
stjärnor lavinialavinia


Jag har utgått från färgerna i fotot, för att stämpla dit en massa motiv... Jag har nyttjat stämpeldynor från både Archival ink (gula toner) och VersaFine (svart och brunt).


För att kunna stämpla fritt, har jag maskat av ytan där fotot skall vara, med post it-lappar. Jag har också dragit några linjer med en tunn svart penna, runt fotot, för att rama in det lite bättre.


Fotot är utskrivet med en polaroidfotoskrivare som kallas för Instax share sp-2. Jag blev så glad när det fanns en skrivare som man kan skriva ut alla slags foton med - via mobiltelefonen - i ett lodrätt format :).

Det finns ytterligare en som heter instax share sp-3 (square), skriver ut kvadratiska foton - något mindre än originalet. Det kan hända att den inte har hunnit komma till Sveriges butiker än. 

Appen som hör till polarodifotoskrivaren har funktioner som möjliggör att du skriver din egen text via appen.

Här är en testvideo som jag har gjort för att bekanta mig med fotoskrivaren.



Inga kommentarer: