torsdag 25 januari 2018

HOPE

Hej!

I dag vill jag visa er en mixed media canvas som jag gjort.
Jag ville främst testa primas Artisan powder.


Så här gjorde jag:

Jag började med en canvastavla som jag la remsor av ostduk på. Den sattes fast genom att jag målade på med gesso direkt på den. Den blev lite "Gipsig" av gesson. Men en helt fantastisk struktur. Enkelt sätt att förhöja det hela lite grann.
Jag limmade på diverse grejer som jag hade i min "bra-att-ha"låda. Allt från chipboars bokstäver till mosaik bitar. Dessa fick bygga upp lite volym i ena delen.
Några bitar av papperssugrör fick hamna på min tavla. Allt målades med ett lager gesso.
Jag la en snygg stencil från Tim Holt på ena delen. Drog över ett lager med modeling paste och fick till stjärnorna. Så snygga!
När allt detta var torrt så gick jag bokstavligen lös med pulvret från Prima.
Jag hällde försiktigt ut lite pulver på tavlan. Sedan sprayade jag med lite vatten. Vissa delar fick jag hjälpa färgen att komma dit jag ville med hjälp av en pensel.
Jag använde distressfärger på kanterna och lite på stjärnorna.



Bokstäverna plockade jag ihop från en väldigt gammal kollektion. (Den som spar han har)
Bokstäverna fick ett lager med gesso på sig innan dom blev attackerade av färgpulvret.
Sedan fick dom ett lager med Glossy accents på sig så dom håller sig fina.



Hoppas ni finner inspiration.
Mitt tips, våga kladda!

//Madde

Inga kommentarer: