lördag 27 januari 2018

JULKORT MED VINTERLANDSKAP

Jag fastnade verkligen för den här tekniken, som Yvette Green lärde mig på Gullbrannaträffen i höstas.

  1. Jag har maskat av en cirkel, med t ex post it-papper. 
  2. Därefter har jag färgat in området runt cirkeln med Seedless preserves distress oxide ink
  3. Jag har fortsatt med Faded jeans distress oxide ink runt om papperet - men inte hela vägen ned. Jag har maskat av ett område, för att det ska likna snö. 
  4. Jag har tagit bort masken och stämplat en snurr-swirl (Joy! Crafts) med Antique linen distress oxide ink
  5. Därefter har jag stämplat de olika motiven på olika ställen på papperet, med Onyx black VersaFine ink
  6. Avslutningsvis har jag strösslat på lite shabby white embossing-enamelpulver och värmt prickarna underifrån med en embossingfön


När jag väl hade hittat en layout jag tyckte om, var det lätt att jobba vidare med andra stämplar på de resterande korten :).



Fina granbarr, älg, tall... - Creative Expressions... Winter Woodland
Alternativ till fina barr... Tim Holtz - Christmas classic

 




Tallar, rådjur, gren - Tim Holtz - Great Outdoors






Tallbarr + kotte... Ett gammalt set från Tim Holtz - Winter Sketchbook






Granar - Tim Holtz  - Holiday Joy
Rådjur - Tim Holtz - samma som ovan





Inga kommentarer: