fredag 14 juni 2013

SCHACKLAYOUT MED KRYMPPLASTFIGURER

Den här gången ändrade jag tema i 52-veckors-smash-utmaningen (på Facebook). Jag frångick min hobby till förmån för mors dag.
Jag hittade ett foto där min mamma och hennes tvillingbror, bosatt i Finland, satt och spelade schack hemma hos henne, samma år som hon skulle dö. Jag tyckte att det kunde vara ett käckt sätt att inviga Magnolias schackpjässtämpel, samtidigt som jag skulle testa att skriva ordet schack med krympplastfigurer.

Jag lät layouten vara enkel, helt enkelt för att jag följde en skiss som var enkel :-).
Just nu ser du inte schack-ordet så tydligt...



Det här är alstret för vecka 21.


Här är det morbror Matti som gör sitt drag.
En bit vit spets lyfter fram kraftpapperet och även den röda utstansade doily lace-kanten


Lite röd-mönstrad washitape här och där piggar upp, tycker jag :-). Jag har satt dit tre korsnitar med min Tiny Attacher.


 Här ser du krympplastbokstäverna lite bättre :-).


Det är inte alltid lätt att få bokstäverna att se ut som man vill. I det här fallet fick jag ta hjälp av negativet till bokstaven H för att lyckas :-).
Jag har stämplat med en bakgrundsstämpel från Tim Holtz på plasten innan jag krympt det. För att få färgen att fästa på plasten, har jag stämplat med svart staz-on-dyna.

 

Här ser du mer washi tape.


Här är Magnolias fina schackpjässtämpel.
Du ser också att jag stansat ut en kant på kraft-papperet, med Ek Success block-stämpel (binding edge). 

Inga kommentarer: