fredag 21 juni 2013

LAYOUT MED KRYMPPLASTFIGURER

Jag deltog i en utmaning som handlade om att arbeta med scrapsaker man inte tycker är så himla roliga... Alla skulle ta med tre saker - och sen skulle vi välja tre saker vardera utav dem. Jag valde tre blå papper, några filtfigurer och en plast-datum-journalcirkel.


Jag tog fram ett foto på Liserbergs berg- och dalbana samt en utstansad picture wheel (Timpans stansmall).


Jag började med att limma fast några av de s k tråk-papperena - blandat med ett favoritpapper från min egen hög. Jag stansade också kanter med Martha Stewarts Doily Lace-kantans och EK Success kollegieblock-stansmall (binding edge).


Här ser du den färdiga layouten, med både snöre, bokstavsstickers, orange gem och kugghjuls-krympisfigur :). Snöret skall symbolisera rörelse och ge en "röd tråd" genom layouten :-).
 

Här ser du krympplastfiguren både före och efter att jag krympt de två delarna... Jag har färglagt med Copicpennor.



Färgglada gem kan komma till pass, både som dekoration och snör-fäste...


Jag fick ta en tovad boll från en av träffdeltagarna, Sylvia, som jag delade mitt itu, för att få den att passa med det tealfärgade prickpapperet.


Jag sprayade också med någon blå sprayfärg från Dylusionsserien.


Kolla in den söta brandgula filtstjärnan :).


Jag hittade också en liten filtprick som passade så pricken över bokstaven å.


Här ser du en närbild på krymp-provdockan från Vilda Stamps, en nyhet för sommaren 2013.


Och här ser du Timpans största kugghjul nedkrympt till en söt orange dito. 

Inga kommentarer: