fredag 26 april 2013

EN STOR TACK-TAG TILL ANNELIE

Jag satt o lekte med mina nya inköp på Stockholms stora scrap- och pärlevent i början av april, och ville göra något med det jag hade på bordet.
Kronan på verket, utstansad ur kartong, kommer från Tim Holtz tjocka stansmall vid namn Pediments (mejla Scrapbruket om de inte fått upp den i webbshopen). Den stansar ut formen superfint, men ger också en viss embossing - eller prägling - så att du får fram ett mönster i "takdekorationen".
 
 
 
Papperet är sprayat med olika dylysions sprayfärger och jag har avslutat det hela med vit spray från Memories.
Jag har dragit på svart akrylfärg över en prickig stencil och sedan dekorerat med kugghjul och blommor.
 
Den uppstämplade kvinnan kommer från art deco-serien (tall urban stamps) Lindy.
 
 
Blommorna är först målade med vit gesso och sedan sprayade med olika blå nyanser. ¨
Kugghjulen från både Spellbinders (sprightly sprockets) och Xcut (cogs) har fått på sig någon brun-orange spray.
 
 
Jag har stansat ut en swirl (elegant flourishes) och block talk-bokstäver från Timpans stora tjocka stansmall. Äntligen har stansmallen, som jag längtat efter i flera år, kommit :-).
 
 
Jag valde att behålla bokstäverna som de var... enkla och rustika :-).
 

Inga kommentarer: