lördag 21 maj 2011

Så söt hund fångad på kort

God morgon i stugorna!
I dag har jag fångat en underbart söt hund på kort....


För ett tag sedan fick jag denna underbara clearstamp från Scrapbruket. Jag har själv ingen hund men gillar denna stämpel mycket. Denna eleganta, lite stroppiga hund är precis i lagom storlek för att kort med små detaljer på, men ändå lättmålad.


Jag färglade mitt motiv med Distress Ink refiller och avslutade med att lägga ett lager Anitas 3D clear gloss över. När lacket hade torkat ordentligt så färglade jag bakrunden med torrchalk.


Den ljusblå blomman kommer från egna gömmor men rosorna och de söta vita blommorna på kvist kommer från Scrapbruket. Själva kortbasen är färdigvikta, embossade kort med kuvert som säljs i flerpack.

Material från Scrapbruket:

*Clearstamp pampered pets Hund
*Kortbas med kuvert (flerpack)
*Spets med ljusblåkant
*Vita rosor
*Vita heather (blommor på kvist)
*Distress ink refiller
*Anitas 3D clear gloss

Må så gott!




Inga kommentarer: