onsdag 9 mars 2011

Ett kort med kugghjul

I dag bjuder jag på ett kort med kugghjul och sydda sömmar.


Kortets stomme består av cardstcok CoreDination som jag ruffade upp kanterna med en Distrezz It all maskin. Därefter chalkade jag alla kanter med en Distress Ink dyna "Black soot" som jag oftast gör på mina alster. 


Jag blandade till enn mist med hjälp av Perfect pearl och vatten som jag sedan sprayade över kortet. I ena hörnet fäste jag tre stycken oriental treasure charms


En närbild på de läckra kugghjulen som jag gjorde med hjälp av Tim Holtz sizzix dies, Gadget Gears. Jag stansade först ut kugghjulen i kartong och sedan i mönsterpapper. Limmade fast mönsterpappret på kartongen och chalkade sedan kanterna.


Så här ser insidan av kortet ut. En söt liten fågel fick pryda ena hörnet. Denna har jag stansat ut med hjälp av Tim Holtz sizzzix dies "Caged bird".


Slutligen ser ni en närbild på den söta fågeln.

Material från Scrapbruket:

* Cardstock CoreDination
*Anitas lack
*Distrezz It all Maskin
*Distress Ink dyna
*Tim Holtz Sizzix dies

Må så gott!



1 kommentar:

Sofia Eriksson sa...

Kugghjulen är supercoola! Jättefint kort!