fredag 18 mars 2011

Annorlunda Lo

Äntligen är det helg igen. Idag fick vi mer sån där elak vit sak som kommer uppifrån...Jag som hade hoppats på att våren var på väg. Fast blir ju mer tid att sitta inne vid scrapbordet om det snöar :-)



Denna veckan har jag dels scrappat på en gammal och ganska repig vinylskiva och dels utan foto. Tycker det är svårt att scrappa utan foto....men blev ganska nöjd med denna.
 Som vanligt har jag använt mej av Coredination som bas. Skar ut en cirkel efter en vanlig tallrik. inkade kanterna som vanligt med distressdyna. Under till limmade jag fast en bit av ett vanligt tårtpapper från en matbutik och även där inkade jag kanterna.
 Har också använt mej av papper från härliga serien Ella Blue.Klippte upp en lite öppning på cardstocken och använde det mönstrade pappret som bakgrund. Satte i några öljetter och snörade i ett band. Pappret bakom textrutorna är från Ella serien också och med det ritade jag av en mall jag hade hemma och inkade kanterna.Jag använde mej av nio blå härliga rosor i två olika storlekar som jag placerad ut  i grupper med tre i varje grupp...lite som en inramning
 Som dekoration kunde jag ju inte låta bli att använda en ljuskrona från Dusty Attic. Dessutom så gjorde jag en egen liten söt ängel , vilket var både enkel och roligt att göra.
 Satte på några kugghjul från Tim Holtz.

Tog ett blått hårdare kartong papper och körde det i en wellpappmaskin, rev och inkade kanterna innan jag limmade fast det. Sen dök jag ner i sybehörslådan och hittade en blå duva med banderoll som egentlig ska sitt på jeans tex.

Det var allt från mej för denna veckan. Hoppas ni fick lite inspiration att använda era gamla vinylskivor.


Inga kommentarer: