fredag 11 mars 2011

Ett Grattiskort

Nu är det Fredag igen och man har hunnit vila upp sig efter mässan i Karlstad. Tack till alla er som kom och besökte oss. Det var så roligt att träffa er live.

Jag började med att vika en stomme av ljusblå cardstock.  Gjorde ett litet fönster på kortet genom att enkelt rita av en fem krona och klippa ur. Chalkade alla kanterna med distressdyna.
Eftersom det skulle bli ett födelsedagskort så tog jag ett härligt cupcake papper och klippe till i passande storlek.
 Klippte även ut de små cupcakes från pappret för att använda som decoration på insidan av kortet. Även här chalkade jag kanterna.
Ingen av er har väl missat att vi äntligen fått hem dom underbara stämplarna från Kenny K. Jag var ju bara tvungen att måla en sån med copicspennorna. Det var så roligt.
Sen hittade jag en söt liten fjäril, lite pärlor och blommor.


På insidan så använde jag ett randigt papper från samma serie som cupcake. Bokstäverna tillhör Retro Rose Collection. Dom klistrade jag upp på vanligt akvarellpapper som jag chalkade kanterna på och ritade en söm runt.
På det randiga pappret där lämnade jag en tom plats för att kunna skriva en personlig hälsning.

Det var allt från mej denna veckan.Ha en skön helg!