måndag 21 februari 2011

Väska och snabbt grattiskort

Jag vill ha vår!
Eftersom midvinternattens köld fortfarande är hård och snön ligger vit på taken, så scrappar jag mig lite vår istället :-)
Stomme vit, respektive grön Coredinations cardstock. Bakom plastfönstret och under pippin har jag använt Marthas trevliga stans "Vintage doily"
Jag tänker mig att pippin känner sig rätt nöjd där i sin smältande snödriva. 
En och annan blomma har brutit genom snön. På trädgrenarna har knopparna försiktigt tittat ut.
Lite pearlmaker från Viva Decor symboliserar takdropp och 
smältande snö.
Band från Anitas finns här!
För att få stadga i organzabandet till handtaget, snodde jag ihop det med papperssnöre.


Pippin är från ett Honey and hugs paper pack. Packen finns i olika storlekar. Inom serien finns flera produkter bl a denna lilla kyckling som stämpel.

Trädgrenarna är gjorda med ett dubbelsidigt woodland folk-papper samt små löv. På ena sidan är det trädmönstrat och på den andra är det ekollon. Förresten! ScrapBruket har ju fått in diesen till woodlandfolks nu! Sök på Woodland så får du upp flera.






Snabbt Grattiskort

 En färdig kortstomme med matchande kuvert är utgångspunkten. Med ett Honey and Hugs paper pack får man ut mycket, både mönsterpapper och motiv som kan ersätta stämpling, men det finns även väldigt prisvärda clearstampset i serien.

Idag har braden fått en gris som motiv. Rundeln är utklippt från mönsterpapper. Samma ser du på kuvertet ovan. Blommorna är färdigblingade från Petaloo.

Ja, ursäkta att det blev långt! Detta är ju min näst sista måndag tillsammans med ScrapBruket, så jag vill ju hinna med så mycket som möjligt :-)

Hoppas du får en riktigt bra måndag!


Tillägg som svar på fråga: Stommen till väskan är gjord av ett vitt coredination cardstock. Jag bara tänkte, typ måttade, bigade, vek och skar här och var :-D
På framsidan lämnade jag ca 1 cm vit CS på båda sidor att fästa det gröna CS:et på. Där hade jag skurit ut ett fönster med en Spellbinder. Fönstret fick plast från en leksakskartong. Sist fäste jag två remsor med MS vintage doily på insidan av fönstret. Hål till band har gjorts med Big biten, ett förträffligt verktyg!


5 kommentarer:

Anonym sa...

så härlig påse Nina....ursöt.

Men fattar inte hur du gjort den...är den kanske färdigköpt?

Lena sa...

Jättefina och våriga!! =)
Kycklingen var ju såå söt!

Kram Lena

MiaS sa...

Supersöt väska! Jag vill också ha våååår :)

Magenta sa...

Supersöt väska ;-)
Nu måste jag ju bara shoppa de supersöta papperen och så fanns ju stämplar också.....

yster64 sa...

Herregud vad sött, sån vill jag också göra :)