fredag 18 februari 2011

Vad är Retro?

Då var det Fredag igen. Tänk vad fort veckorna går trots att kylan håller ett stadigt grepp om oss.

Idag bjuder jag på en sommar Lo. I mitt Dt-paket fick jag lite retro papper att jobba med . Men vad är då retro? För mej är det stora blommönstrade saker i brokiga färger .


 Först tog jag ett Coredination i rosa ton. På det så stämplade jag överallt med dom underbara stämplarna från L L Bowen .

 Tog fram mitt lilla retropapper och stansade ut blommor  som jag sedan böjde till kanterna på och lackade med 3D-lack. Innan lacken torkade satte jag dit en liten mutter jag hade hemma.


Den här söta blå dekorationen med pärlor på är en Beaded Tassel.

 Alla muttrarna  inkade jag med Alcoincs . Det är både roligt och snyggt och enkelt och väldigt beroendeframkallande :-)
 Här har jag klippt ut små halvmånar från retropappret och limmat fast på kanten innan jag lackade med 3D-lacket. Den söta remsan är självhäftande metallicremsa och jätterolig att använda. Blir en snygg detalj.

Bokstäverna stansade jag ut i min Big Shot med alfabetet  i Glossy Paper. Sen använde jag samma alcoink som till muttrarna. Lät det torka. Till slut så stämplade jag bokstäverna med samma retrostämpel som jag använde på cardstocken.

Hela den här serien som jag har jobbat med denna gången hittar ni nu HÄR till extrapris just nu :-)

Ha en underbar helg !

Inga kommentarer: