lördag 5 februari 2011

Picked just for you!

Visst är dom söta dom små djuren i Woodland-serien. Denna stämpel är lite speciell för den följer med tidningen DoCraft som du just nu hittar till specialpris i butiken.




Den söta lilla björnen kan med fördel färläggas i olika färger, jag valde ett par blå Copics. Copics är en favorit, jag gillar att färglägga med tuschpenna och jag gillar speciellt att den smala tippen är mjuk vilket ger en känsla av att måla med pensel. Blomman och svamparna har jag fäst med 3D kuddar för att ge djup i kortet. Det mönstrade pappret är ur Woodland-serien och pappret finns i paperstacks i olika storlekar A5 och A4. Tittar man nog så ser man att den röda cardstocken är Bazzils dotted cardstock.



Till detta kortet har jag använt samma söta lilla björn. Denna gång figurklippte jag honom och satte dit en stor ros. Jag har färglagt björnen i svart och grått med Copics. Det blommiga pappret kommer från Woodland-serien och ett rosa paisleymönstrad. Jag tog fram min Martha Stewart stans och gjorde lite vågor i nederkanten på kortet. Grattis-texten är utstansad med Quickutz Dragonfly. Dom små silvriga hjärtana är från Outliners som med fördel även kan användas inne i kortet.

Scrappa lugnt!

1 kommentar:

NHL sa...

Hahaha, du har gjort i princip samma inlägg jag planerat till måndagen.
Great minds think alike :-D

Du har gjort så fina kort och lyckats super med färgläggningen!
Jag är inspirerad :-)

Tidningen är ju också en riktig idéspruta till vad man kan hitta på med woodlandstämplarna.