torsdag 25 oktober 2018

LOVE LIFE MIXED MEDIA

Hej!

Underbara höstpromenader.
Kanske att man hittar en loppis på vägen.
Kanske att man hittar något fint som man kan göra om.
Detta hände mig.
Jag hittade ett vitt porslinshjärta på en loppis.
Hade tänkt att använda det som det var.
Men när jag pillade bort prislappen som satt mitt på, så följde färgen med och hjärtat blev fult.
Så jag gjorde om det till detta!





Jag började med att måla hela hjärtat med gesso.
Sedan limmade jag på lite väv i ena delen.
Jag målade hela hjärtat med Finnabairs patina färger.
När den blå och gröna färgen hade torkat så gnuggade jag de upphöjda delarna med den guldiga färgen som är med i kittet. Jag drog ett snöre några varv för att få lite mer dimension.

Jag stansade ut massor med kugghjul i olika storlekar o variationer. Alla fick en rostig behandling av Finnabairs rust-kit.
Jag kletade ut lite lim här och där och strösslade på lite kopparfärgat glas glitter.




När allt hade torkat så pyntade jag med några halvpärlor.
Sedan satte jag fast en trädekoration med texten LOVE LIFE.




Hoppas ni finner inspiration.
//Madde


Inga kommentarer: