torsdag 19 april 2018

SPECIALVIKT KORT

Hej!

I dag vill jag visa er ett specialvikt kort. Ett så kallat Staflikort.

Jag började med ett vitt cardstock i storleken 12" x 6"
Jag bigade den ena delen vid 3"
Sedan tog jag ett mörkblått cardstock som jag gjorde i måtten 6" x 6"
De mönstrade papprena gjorde jag 1/4" mindre än pappret innan. Jag skrapade kanterna och färgade dom med distressfärg.
Jag rev ett av de mönstrade papprena och färgade även den rivna kanten.
Jag öste på med dekorationer i form av rosor, charms, halvpärlor, ostduk och snören.
Jag limmade fast den på den nedersta delen av den bigade delen på det vita cardstocket.
På insidan av kortbasen limmade jag fast ett mörklblått cardstockark och även ett matchande mönsterpapper. För att skapa ett stopp så kortet kan stå upp limmade jag fast ett snyggt papperssugrör. Jag klippte ut texten och några fjärilar som jag också limmade fast nedanför sugröret.





Här är kortet helt ihopslaget.



Hoppas ni finner inspiration!
//Madde

Inga kommentarer: