lördag 24 februari 2018

LAYOUT MED HALLOWEENTEMA - KOLLAGESTÄMPLING OCH POLAROIDFOTO

Jag fortsätter med kollagestämpling och polaroidfoton... 

Denna gång har jag testat några olika halloween-tema-stämplar och ett fotot med samma tema.

Jag lekte med en fotograferingsteknik som heter bokeh - för att få till de där cirkulära ljusprickarna i bakgrunden. Och för att ha något roligt längst fram, valde jag en dekorationsuggla och ett roligt spöke, som jag tydligen hade glömt att ställa tillbaka i halloweenlådan :).

Här är fotot i original, och nedanför kan du se hur det ser ut, när jag har ökat färgmättnad och skärpa - i instax-appen, innan utskrift...



Det är en viss skillnad, framförallt i skärpa. Det måste medges. Färgmättnaden får jag ta på mig skulden för.



Det är första gången jag har stämplat något halloweenrelaterat med kollagestämplingsteknik.
Och om sanningen ska fram, så gjorde jag det mest för att testa, om det gick att göra något vettigt, med "vilket tema som helst" :).


Jag fyllde ut en del av tomutrymmena med texturcirklar. Det band ihop det hela, på något sätt, tycker jag :).

Inga kommentarer: