lördag 16 december 2017

GRATTIS TILL NYA HEMMET-KORT

Här är ett grattiskort till ett par som har skaffat sig ett nytt hem.
Jag har länge velat använda de här stämplarna, och ÄNTLIGEN blev det ett bra tillfälle att göra det, tillsammans med Tim Holtz/Sizzix on the edge-stansmall TOWNSCAPE.

Jag har gjort ett specialvikt kort som kallas för  UPRIGHT Z-FOLD CARD (lodrätt z-vikt kort).

Och när jag ändå var i farten, och tyckte mig ha kommit på en bra idé, ville jag göra ett till mig själv, som jag kan ha kvar här hemma, för framtida referens :). Jag har sotat kanterna på det ena kortet (med lite bläck på en liten kökssvamp), för att se vilken skillnad det gör.
Kanske är det som så, att det vit-vita kortet är snyggare ;-).



Husstämpeln (Joy Crafts - Vintage Houses (Homes?)*) är helt enkelt stämplad i svart. Jag har därefter stämplat av den en gång till, på ett utskriftspapper, för att skapa mig en mask. Jag har klippt ut huset och därefter sprayat på re mount-spray, för att få den att häfta tillfälligt över huset.

Just den här husstämpeln finns inte hos Scrapbruket, men det finns roliga dito från Lavinia stamps... t ex Bella's HouseFairy castle, Fairy houseFairy innFairy shops 1Fairy shops 2,
Jag har penslat på med blå och brun distress oxide-färg, för att motivet ska leva upp lite :).

Om du vill att Scrapbruket ska ta hem stämpelsetet med husen (det finns 3 fina hus till i samma set), kan du alltid mejla Scrapbruket :).



Det går givetvis bra att använda sig av andra stämpeldynor också, tillsammans med en härlig rundpensel...



Här ser du Timpans härliga Townscape-stansmall (Sizzix). Det är en tjock stansmall, som går under begreppet Bigz dies... Det är dessutom en s k on the edge die, som stansar ut en kant - bård. Det är ju ett helt underbart "verktyg" som hjälper en att ge specialvikta kort som detta lite extra piff :).


Hemma-stämpeln är något jag har haft i mina gömmor i flera år. Jag har för mig att jag köpte den på PaperMaze, när det begav sig... i Kungsbacka.


Inga kommentarer: