torsdag 22 juni 2017

ENKELT KORT

Hej!

Måste bara säga att sommaren är ju underbar! I morgon är det midsommar.
Det är några som fyller år också. Så man får passa på att göra några snabba o enkla kort.
I dag vill jag visa er ett sådant.




Jag började med ett vitt papper som jag tejpade kanterna på för att få till en ram.
Sedan började jag att färga in pappret med akvarellpennor. Sprayade på lite vatten.
Men en stencil och distressfärg på en dyna så fick jag till mönstret.
Jag stämplade sedan blomman direkt på allt. Viktigt att man verkligen har ordentligt med bläck på stämpeln innan man stämplar.
Sedan drog jag bort tejpen runt kanterna. Färgade in kanterna med lite distress.
Sen stansade jag ut texten "Grattis" i grön foam.
Jag limmade fast den. Sen var det klart!

Hoppas ni finner inspiration.
Ha en underbar midsommar!

//Madde

Inga kommentarer: