lördag 24 december 2016

ETT GOD JUL-KORT MED FLERA STANSMALLAR

Här är ett rätt så "enkelt" och grafiskt kort... Åtminstone i basen... Sen gick jag loss med utstansade gröna glittermossgummi-kvistar :). 

Kvistarna i förgrunden har jag stansat ut med en stansmall från Cheerly Lynn (samma paket som de andra kvistarna).

Notpapperet är något jag haft i min papperskollektion ett tag. Kanske har jag köpt det hos CC Hobby...


Kortet har en sån där speciell vikning, vid namn upprätt/lodrätt z-vikt kort. Kortet håller sig upprätt, tack vare att jag har limmat fast en panel på baksidan av det svarta papperet. Jag har lämnat en del av toppen öppen, så att jag kan stoppa in den dubbelvikta flärpen, som jag stansat ut med CreaLies rektangel-söm-stansmall. 
  • Jag har stansat ut god jul (rox stamps) två gånger. En gång ur rött papper och ytterligare en gång ur rött mossgummi. Jag har sedan limmat fast dem på varandra. 
(Om du är sugen på att hitta fler god jul-stansmallar, kan du kolla det här inlägget, där jag visar upp många fler :)...)

  • Jag har även stansat ut gröna härliga kvistar (pine branches) med en stansmall från Cheery Lynn. Jag har använt mig av grönt glitter-mossgummi

  • Jag har också stansat ut de olika panelerna med rektangel-söm-stansmallar från CreaLies (no. 24 eller no. 36)

  • Etikettformen som bokstäverna sitter på, har jag stansat ut med en stansmall från Spellbinders (labels twenty-five (25)). 




Jag önskar er alla en riktigt, riktigt god jul :). 

Inga kommentarer: