torsdag 15 september 2016

KRÄFTOR

Hej!

I dag vill jag visa er en toppen bra grej att ta med när man blivit bortbjuden.
En flasketikett!

Så här gjorde jag:

Jag började med att köpa hem en fil i Silhouette Store med passande format på etiketten.
Jag passade samtidigt på att skära ut ordet Kräftor när jag ändå höll på.
Sen tog jag ett rött papper som jag färgade in kanterna med svart stämpelfärg för att få snygga kanter.
Därefter stansade jag ut "blommor"  i ett grönt papper som ska föreställa dillkronor.
Dessa pyntade jag med lite bling bling.
Jag skar sedan ut en bakgrund till texten som är i samma färg som dillkronorna. Färgade kanterna på den också. Limmade fast texten KRÄFTOR så att det stack ut lite grann.
Limmade sedan fast det med 3D-kuddar bakom för att få lite dimension.
Klart!



Tack för titten!
//Madde

Inga kommentarer: