lördag 7 maj 2016

ELEGANT DAM MED HATT FRÅN DYLUSIONS

Äntligen fick jag tag i mitt andra stämpelset från Dylusions (Dyan Reaverley) med fräna damer i hattar. Setet till vänster (with the right hat) har jag haft ett tag och nu senast har jag införskaffat mig det högra setet (so many hats). 
 

Jag började med att färglägga samma motiv några gånger, för att leka med olika färger.




Jag stämplade en text på papperet, med MISTIn (ett fantastiskt stämplingsverktyg) hjälp, i o m att jag ville säkerställa att allt blev bra. Det är ju lite småtrixigt ibland med stämplade texter på akvarellpapper.

Jag stansade ut papperet med en stansmall från CreaLies, som har en söm längs rektangelformen (det finns även en liknande, med dubbelsöm, som ger ett sömavtryck även på negativet) . Jag mattade den mot en annan utstansad form från Spellbinders (mystical embrace), som jag färgade in med distressfärg (pumice stone och hickory smoke).

Inga kommentarer: