torsdag 12 februari 2015

TAKE TIME TO MAKE ART!

Hej Hopp!
Aningen försenat blogginlägg i dag.
Men vad gör det när man har något speciellt att visa.


Denna palett är grundad med gesso.
Jag la på en stencil och drog över en texturpasta.
När allt torkat, så sprayade jag på olika nyanser av blå dylusions färger.
Lät dom rinna ihop lite innan jag torkade den med värmepistolen.
Skvätte på lite vatten för att få till de ljusare partierna.


Bo Bunnys trädekorationer är fantastiskt vackra och lätta att arbeta med.
Dekorerade dom med några fina pärlor.


Penslarna följde med paletten när jag köpte den. Det var ett kit på en lågprisbutik.
Efter att jag hade målat bokstäverna med vit akrylfärg så blev den ena penseln lite lagom  färgad.
Limmade ihop dom direkt på paletten.




Diverse dekorationer blev ett fint inslag på ena hörnet.
Hällde i en klick ckrackle paint i kapsylen. Det blev en ganska häftig effekt.

Hoppas att ni finner inspiration i min palett.

//Madde

Inga kommentarer: