torsdag 18 september 2014

BUKETT

Försökte att göra en LO av spillbitar.
Som erfaren scrappare så blir det ju en hel del spillpapper.
Det gör ont i scrapphjärtat att kasta dom. Så man gör det bästa med dom bitar som finns. 
Så här blev det!



På bakgrundspappret använde jag flera olika stenciler som jag färgade med distresser.


Washitejp funkar alltid. Jag tycker att just washitejp är perfekt och väldigt mångsidig.
Jag använder den till dekoration, så som jag gjort här.
Jag använder washitejp när jag ska sätta fast något tillfälligt. Den är ju så lätt att pilla bort.
Jag älskar washitejp!


Gjorde egna snurrade blommor.
Superenkla! Klipp ett papper utifrån och in i en cirkelformad spiral.. Snurra ihop utifrån och in till mitten.
Limma i hop i botten.
Jag gillar att sätta en pärla i mitten.
Enkelt och snyggt.
Extra snyggt om man färgar in kanten på blomman.



Stjärnan är utstansad i vitt papper och sedan stämplade jag noter på den och färgade in kanterna med distress.


Gick lös med Tim Holtz stämplar.



Denna stencil är från Tim Holtz och är en av favoriterna.
Jag är nog lite svag för klockor.
Men bara för att man gillar att titta på klockor, så betyder ju inte det att man alltid är i tid.


Hoppas att ni fann inspiration i mitt alster.
Tack för titten!
// Madde

Inga kommentarer: