lördag 23 augusti 2014

ETT GULLIGT HALLOWEENKORT

Halloween, med alla häxor och roliga monster, gör mig glad. Här hittar du käcka halloween-relaterade stämplar.



Jag har stansat ut cirkeln med en cirkelstansmall (die) från Spellbinders. Jag har matchat den med en cirkel med vågkant (scallop circle) från samma företag.
Mina första stansmallar var just dessa cirkelformade. Kärleken till Spellbinders stansmallar har inte avtagit, tvärtom. Det har medfört en ökad förtjusning för andra märkes stansmallar...
Kolla in utbudet hos Scrapbruket. Där hittar du stansmallar från både:

  • Avery Elle
  • Joy Crafts
  • Technique Tuesday
  • Wild Rose Studio
  • Die-Versions
  • Marianne design
... bara för att nämna några... :-).


Jag har färglagt motivet med Copic-pennor. Hos Scrapbruket finner du copicpennor till ett förmånligt pris - både styckvis och i paket. Mina favoritfärger ryms inom just halloweenfärgskalan... Orange, koppar, purpurlila, grön...

Jag har sotat kanterna på de olika papperen med svart stämpeldyna och en fingerdutt (sponge dauber). Du kan också prova på skumpenslar eller en stylys/wand från Colorbox (refill-duttar).


Jag har limmat fast lite blommor på vänster sida om motivet, tillsammans med lite metalldekorationer och ett utstansat kugghjul (cogs - xcut). (Kolla gärna in stansmallar och handstansar från Xcut... De säljs till ett förmånligt pris...) (och om du vill ha ett större utbud av kugghjul att välja bland, kan du kolla in Memory Box, Tim Holtz... (coggear)

Jag har använt mig av en limpistol för att fästa dekorationerna. Då sitter sakerna kvar :-). Här finner du flera lim-alternativHär hittar du en massa s k charms att sätta på ditt alster.



Uttrycket Best Witches är stämplat på en prattbubble-form från Avery Elle som jag format till för att passa till detta kort.

Inga kommentarer: