torsdag 26 juni 2014

LO I BLÅTT OCH SVART

I dag visar jag en LO som går i blått och svart. Och vitt också så klart.
Fördelen när man har ett svartvitt foto är att man kan nästan använda vilka färger man vill när man gör sin LO.


Så här gjorde jag.
Jag målade på ett lager med gesso.
Efter att gesson torkat, la jag på en stencil och drog ett lager texturpasta ovanpå.
När det har torkat så sprayade jag på ett lager med vatten.
På det blöta vattnet skvätte jag på olika nyanser av blå dylusions spray.
Spred ut färgen med en pensel.
När jag torkat färgen, så skvätte jag på lite olika gröna nyanser av dyusions.
Dessa penslades inte ut.


När allt torkat så la jag på olika stenciler och gnuggade med en dyna ut svart stämpelfärg.
Jag stämplade på lite olika textstämplar och även andra stämplar.
Runt fotot drog jag lite Distress Stain (vit) 



Avslutade det hela med några olika bitar med washitejp.

Hoppas att du blev inspirerad!
//Madde

Inga kommentarer: