lördag 12 april 2014

HALLOWEENKORT TILL PÅSK

Jag såg ett fint halloweenkort träd, måne och fladdermöss här, och "var bara tvungen" att härma det... Jag gillade det, både för distress-effekten, men också den där gammeldags känslan som kortet gav...



Jag har använt mig av trädstansmallen från Tim Holtz för att få fram ett svart silhouetteträd. Jag har ju tyvärr ingen käck stämpel som skulle kunnat gjort jobbet åt mig.. 
Jag satte en utstansad cirkel på ett gulaktigt cardstock och började distressa. Jag började med gult och övergick sedan till orange toner och avslutade med svart. 
Föregångaren fick det bättre, tycker jag, då hon använde sig av mer orange. Varför jag inte gjorde det, kan jag inte svara på... Jag som älskar orange :-). 

Jag stämplade med en halloweenstämpeltext från Vilda Stamps och fortsatte klura på hur jag skulle kunna tolka kortet. 
Jag satte på en bit snöre runt om kortet, för att ge lite rustikt utseende. Sedan stansade jag ut en biljett med en av Timpans biljett-stansmallar. Jag stämplade Vildas Witchy greetings from the bottom of my heart på den och limmade sedan fast det på kortet. 



Det visade sig, att när jag väl börjat använda Timpans stora träd-stansmall, så var jag ju "tvungen att löpa linan ut" och göra allt skalenligt. Därför blev kortet riktigt stort... A5. 

Inga kommentarer: