fredag 9 augusti 2013

KOLLAGESTÄMPLINGS-VIKVÄGG DEL 1 AV 5

Idag påbörjar jag en serie inlägg med ett s k kollagestämplings-alster.
Jag har gjort varje alster lite större än vanligt och satt allt på en lång "vikvägg", för att det skall vara lätt att vika undan - och för att det skall kunna stå av sig själv, om jag nu skulle vilja ställa ut det någonstans.

Jag började med att limma på gamla boksidor på vitt papper. Därefter sprayade jag med ljusa distressfärg-sprayer och lät torka.

För att ta vara på själva steampunktemat, har jag stämplat med kugghjul från olika stämpelföretag. Mannen kommer från Tim Holtz stämpelset Time Travellers.


Kolla så fräckt det blir när man stansar ut bokstäver ur mossgummi med en tunn stansmall från Die-versions (Tickled Pink). Det blir en riktigt trevlig höjd på dem, och de är lätta att fästa med limpistolslim :-).



When was the last time you did something for the very first time?


Jag har stämplat med olika nyanser av Archival ink.

Inga kommentarer: