onsdag 12 september 2012

Grattis kramar

Ett kort "Grattis kramar" med en bukett blommor på.
Själva basen är ett CoreDination papper som jag har embossat med en embossing dies.
Därefter tog jag en svamp och gnuggade in färg i det embossade med en Distress Ink dyna.


Den fina fågeln med text på magen är från ett stämpelark "Ranger Dylusion -Birds on a wire" kostar 199 kr. Scrapbruket har flera härliga stämpelark att välja emellan.
Ni hittar dem HÄR.


Texten "Grattis kramar", har jag stämplat med Primas nya stämpelset med alfabet. Dessa finns hos Scrapbruket i flera olika typsnitt samt ett set med siffror. De innehåller flera stycken av de vanligaste bokstäverna så att man utan problem kan skriva ord med två lika bokstäver i sig. Bokstäverna är ca 6-8 mm höga. Varje bokstav trycks fast på en stämpelhållare. Enligt mitt tycke är dessa stämplar perfekta både för både layouter och kort. Ni hittar dem HÄR.


Må så gott!


1 kommentar:

Maritha sa...

Vilket superfint kort! Jag gillar färgkontrasterna!