onsdag 1 augusti 2012

En layout, Rhodos

Nu när sista semester veckan snart har passerat så känns det trots allt lite mysigt att titta igenom alla semester foton och drömma sig tillbaka. Våra två första veckor tillbringade vi på Rhodos.
Två härliga veckor i solparadiset, när det regnade som mest här hemma i sommar Sverige.

I dag bjuder jag på en layout med ett familjefoto från Rhodos som hotellets fotograf tog på oss.
Så här blev den:


Till denna layout har jag använt mig av ett mönsterpapper som layoutens bas, ett papper från K-design, summer splash. Ni finner dem HÄR.


Jag rev mönsterpapper 6X6 i olika bitar och remsor och lade under mitt foto. Grovt rivna papper och tillskurna bitar i lager på lager. Papprena kommer från "Christy Tomlinson", She art och "Prima", Yuki for Rubi Violet. Dessa papper säljs i paperpad på 48 papper i vardera.
Den söta fågeln är en clearstamp från ett litet clearstamp kit. Jag stämplade den på pappret och därefter färglade jag den med min Copic ciao pennor och lade ett lager Glossy accent över.



Slutligen ritade jag tre stycken cirklar som fick rama in layouten. Jag duttade med min Glossy accent runt hela cirkeln därefter färglade jag dotsen med copic ciao.

Alfabetet till rubriken hittar ni HÄR. Mina var vita som jag färglade med copic ciao och därefter lackade med Glossy accent.

Allt material finner ni i butiken.

Må så gott!






Inga kommentarer: