måndag 20 februari 2012

Miranda i lager på lager

Det är jättekul att få göra kort i tekniken decoupage. Det blir så enkelt och effektfullt när man använder 3D-kuddar och visst är Miranda-nallen helt oemotståndligt söt. Pappret är perforerat så man slipper att klippa. Enkelt ska det vara och snyggt blir det!


Kortbasen är Coredination. Det ljusrosa mönstrade pappret är från Pampered Pets paper pack. Det mörkare rosa som jag stansat ut med en Spellbinder kommer från My Minds Eye och finns i en behändig paper pack i storlekarna 12x12 och 6x6. Miranda-nallen finns i flera olika varianter och du hittar dom i shopen. Det som inte syns på fotot är att nallen glittrar fint, det är som den är täckt av ett fint lager med glänsande glitter. Och som dekoration har jag snurrat några varv med rosa Twine. Det har kommit in 10 olika färger med Twine på rulle i shopen. 



I decoupage-kitet fanns det med en mindre variant på denna nalle och jag kunde inte låta bli att göra en matchande tags till kortet. 


Materialet är till stora delar detsamma som jag använt mig till kortet. Det som skiljer är att jag stansat ut tagen med en Tim Holtz die och att jag även stansat ut bokstäverna Grattis med en die från Quickutz. Jag har också lagt på ett lager med Glossy Accents.


Ha en skön måndag! 









Inga kommentarer: