onsdag 14 december 2011

Merry christmas, en tomtekram

Nu är det inte många dagar kvar till jul...
I dag bjuder jag därför på en layout i julig anda.


Basen till denna layout är ett vitt CoreDination papper och mönsterpapprena kommer från Cart-Us Specialty paper design, Christmas collection. Härliga paperpad i storleken 12", 34 stycken papper.
Dessa finner ni HÄR och ser ut så här.




Jag stämplade rubriken med stämplar från clear stamps från Inkadinkado, ett set med julmotiv, snöflinga och swirlsmotiv. De söta små fåglarna är utklippta från ett mönsterpapper från Docrafts A4 paper pack "At christmas time". Rubriken färglade jag med Distress Ink refills och lite stickles.







De sydda glitterbanden har jag sytt dit med ett "nytt" verktyg som finns hos Scrapbruket. Flera olika mönster finns, men här kan ni se två av dem:


Detta verktyg består av två stycken linjaler med hål i som man sätter på varsin sida av pappret. Linjalerna hålls i hop med hjälp av magneter. Till detta medföljer ett handtag med en slags kniv, mönsteranpassade som man trycker ner i de anpassade hålen i linjalen. När hålen är gjorda så syr man med banden. 

Nedan ser ni en youtube video om dessa verktyg.



Må så gott!
Nu skall jag fortsätta med mina julkort=)